Jokoak

1x1 MUGIMENDUA


Bi ariketa hauekin 1x1ko ariketak abiaduran landuko ditugu. Aurretik eginiko teknika indibidualari oposaketa sartzen joateko balio dezakete.


Lehenengo ariketan hegalean erasotzailea jarriko da eta tiro librea defendatzailea. Defendatzaileak pasea eman eta fondoko marra ikutu beharko du defenditzera joan baino lehen. Erasotzaileak konoen atzetik abiadurako botean, erasotzeko markatuta dagoen eramua erabiliko du. Defentsak gainera partidutako laguntza edo rotazio batean lana nola egin landu dezake.




Bigarren ariketa honetan zelai erdian edo pixkat aurrerago bi fila jarriko ditugu. Berriro ere defendatzaileena eta erasotzaileena. Erasotzaileak pasea emango dio eta kontrako konoaren atzetik defenditzera joan beharko du. Erasotzaileak kontrako konoa pasa eta saskia erasotuko du. Sarrerak oposaketarekin eta abidurazko botea lantzeko aproposa izan daiteke ariketa hau.









"ONCE" KONTRAERASOAREN ERABILERA ANITZAK

"Once" deritzon kontraeraso ariketak erabilera ugari ditu. Askotan kontraeraso ariketa bat bezela kalifikatu arren, neretzak nagusitasun numerikoa duen ariketa bat da. Nagusitasun numerikoa duen ariketa batetik abiatuta gauza ugari landu daitezke hastapenean.

Beti garbi eduki behar duguna 1x0 egiten dugunari oposaketarekin erabilera eman behar diogula jokalariak erabilgarritasuna ikusi dezan. Hasiera batean 1x1, 2x2 edo 3x3ko egoeratan baliabide indibidual horiek erabiltzea zaila izaten da. Horregatik hastapenaren piramidean edukiak eskalonatuta eman behar ditugu.

Nagusitasun numerikoa dagoen ariketatan espazioak daude baliabideak aurrera eramateko eta defentsaren eragina ez da horren zuzena baloiaren inguruan. Niretzat hastapenean behin eta berriz erabili beharreko ariketa da. Lortu nahi ditugun helburuetara iristeko aldagaiak edo moldaketak sartu behar dira.

Batzuk aipatzearren...

Defentsan:

- Defentsako rotazioak lantzeko. Beti behartu jokalari bat baloiaren gainean egotera eta bestea laguntzetan. Pasea dagoenean laguntzetan dagoena baloiera iristera. Horrela jokalariak laguntzatik alderdi indartsura iristeko mugimenduetan indarra hartzen dute. Indikazioak defentsaren ingurukoak izan behar dute beti.

- Pase marra estutzen. Errebotea hartzen duenak zelai erdia pasa arte ezin du paserik eman eta saskira bota ahal izateko pase bat eman behar du gutxienez. Horrela bi defentsoreak estutzen daude hasieratik baloia ez jasotzen uzten. Pasea emandakoan segituan laguntzako posizioetara pasatzen gara.

Erasoan: 

- Baliabide indibidualak erabiliz. 1x0 egindakoan ariketara eraman. Pase mota bat landu edo tiro mota bat adibidez landu bada behartu egoera horretan jokatzera.

- Baliabide kolektiboak erabili. Kontzeptu bat landu bat bada eraman 3x2era. Kaleen okupazioa, pasa eta moztu...

- Baloiaren errotazioa. Bote gabe erabiliz.

- Bote kopurua murriztuz. Jokalari edo taldeari orokorrean bote kopuru bat jarriz. Horrela bote gehiegi ez ematera behartzen dira jokalariak.

- Tiroa oposizioarekin. Jokaldi guztiak tiroan bukatuz. Defentsarekin gainean oposizioarekin tiro egoera errealak landu.

- Denbora mugatuz. Batez ere 24s.koarekin jokatzen duten taldeentzat. 6-7 segunduko posesioak. Horrela zenbat denbora dagoen edo zenbat gauza egin daitezkeen denbora horretan baloratu daiteke.

- Posizioak aginduz. Entrenatzaileak 2 esanda. Bi jokalari poste txikian finkatu eta handik jokatu. 1 bakarra jarri eta 0 esanda denak zabalik. Horrela posizioak lantzen hasi edo baloia barrura sartzen behartzeko. Barrura kanpora rotazioak lantzeko...

- Uztaiak jarriz. Kantxako posizioak markatu eta jokalariek bakarrik posizio horiek bete ditzakete. Helburua beti posizio hoberena bilatzea izango da. Beti zailtasun handiaren barruan adimena landuko dute gero egoera errexen aurrean erantzun hobeak emateko...

- ... (eta beste asko daude...)

Beti ere helburuaren inguruko aholkuak eman behar dira. Bi alderdi zuzentzen badira ez da horren garbi geldituko nahi duguna. Indikazio gutxi baino zehatzak!



TIRO ARIKETAK



Hastapenean kontraerasoan atertzerako garaian baloi asko galtzen dira lehen pasean. Erdiko kalean jasotzea oso zaila denez, nrmalean hegaletik ateratzek erakusten saiatzen gara. Irteera hori errazteko jaso behar duen jokalariak finntak edo puerta atras antzeko bat egitera ohitu behar dugu presionatut badago, baloiari irteera bat eman ahal izateko.


Lehen bideoan tiro egin ondoren jokalaria hegalean kokatzen da baloiari irteera  bat emateko asmotan, gero tiroan bukatzeko. Ariketa ondo egin ezkero exigentzia fisikoa handia du.




Bigarren bideoan hirugarren jokalari bat sartzen da. Jokalari batek errebotea ixten du, baina tiroa punteatzera atera daiteke eta gero errebotea itxi. Baloia zabaldu eta lehenagoko ariketa pixkat konpletatu egiten dudu erreboteko lana gehituz. Oso errexa da " Reboteee" ohiuka hastea, baino errebotea ixten erakutsi behar dugu.Tiroa lantzen dugun bitartean aukera ona dugu honako honetarako.



KONOEN JOLASA




Bi talde egiten ditugu. Kasu honetan beltzak eskubian eta grisak ezkerrean. Talde bakoitzak bi baloi ditu eta aleroan bi filatan jartzen gara. Bi taldeeen artean ekipo bakoitzak bere kono multzoa dauka ( 8 kono bakoitzean).
Fila bakoitzetik ateratzen dira saskiratzeko asmotan eta saskiratzen dugunean konoa beste taldeari eman behar diogu. Konorik gabe gelditzen den lehenengo taldea da irabazlea.
Puntuaketa kasu honetan da.
 kono 1 sarera sartuta
2 kono zona kanpotik tiroa sartuta
3 kono triplea sartuta

HARRIA, PAPERA, GURAIZEAK JOKOA

Jolas hau marrazkian jarri arren bideo baten bitartez hobetu ulertuko dela uste dut. Jolasak umeekin trebezi ezberdinak lantzeko balio dezake. Senior-junior talde batean beroketa bezela edo dinamika pixkat alde egiteko balio dezake, batez ere, aurreko partidua galdu baldin bada.









No hay comentarios:

Publicar un comentario